سابمیت مقاله علمی پژوهشی | سابمیت مقاله در مجلات داخلی

سابمیت مقاله علمی پژوهشی | سابمیت مقاله در مجلات داخلی

سابمیت مقاله علمی پژوهشی | سابمیت مقاله در مجلات داخلی

سابمیت مقاله علمی پژوهشی | سابمیت مقاله در مجلات داخلی :

به‌طورکلی زمانی که شما یک مقاله را برای چاپ در یک ژورنال، ارسال می‌کنید در حقیقت شما مقاله خود را سابمیت کرده‌اید. برای سابمیت یک مقاله به یک ژورنال، باید به سایت ژورنال مراجعه کرده و از قسمت مربوط به سابمیت اقدام نمایید. البته قبل از اقدام به سابمیت، ابتدا باید قسمت دستورالعمل برای نویسندگان را که معمولاً با عناوینی مانند Instruction For Authors آورده می‌شود مطالعه کنید. (البته متأسفانه متن‌ها به انگلیسی بوده و کار را برای ما فارسی‌زبانان دشوار می‌نماید.) به‌طورکلی سعی کنید اصطلاحات و کلمات کلیدی را یاد بگیرید.

در قسمت دستورالعمل‌ها برای سابمیت مقاله در ژورنال، مطالبی وجود دارد از قبیل:

  • تعداد لغات (زیرا ژورنال‌ها برای چاپ مقاله محدودیت‌هایی برای تعداد لغات کل مقاله، تعداد لغات چکیده و حتی تعداد لغات کلیدی دارند)
  • تأکید بر ترجمه دقیق متن به انگلیسی (علاوه بر این، در برخی از ژورنال‌ها گفته می‌شود که اگر ترجمه ایرادات اساسی داشته باشد باید توسط افراد خبره در ژورنال ترجمه‌شده و هزینه از محقق اخذ می‌شود در غیر این صورت سابمیت رد می‌شود.)
  • توضیحاتی در خصوص شکل‌ها و جداول
  • توضیحاتی در خصوص نحوه رفرنس دهی و اینکه تمامی رفرنس‌ها باید برگرفته از متن باشد
مطالب پیشنهادی :  سابمیت مقاله چقدر طول میکشد

و مسائل دیگری که در قوانین سابمیت یک مقاله، گاهی اوقات از یک ژورنال به ژورنال دیگر متفاوت خواهد بود.

پس از مطالعه این قسمت، شما می‌توانید به قسمت سابمیت بروید که با عناوینی چون submission قابل‌دسترسی در سایت هستند. البته در اکثر سایتها امکان سابمیت و بارگذاری مقاله به‌طور مستقیم وجود ندارد. (این امکان برای ارسال مقاله به کنفرانس‌ها و همایش‌ها بیشتر است.) بلکه در قسمت دستورالعمل (یا بخش دیگری) ایمیلی مخصوص سابمیت کردن قرار دارد که به محقق می‌گوید که شما می‌توانید مقاله خود را به این ایمیل ارسال نمایید. و معمولاً بعد از چند روز از تاریخ سابمیت، در خصوص پذیرش اولیه (با اکسپت اشتباه نشود) یا عدم پذیرش پاسخی به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

در بیشتر مواقع علت رد درخواست شما به‌طور مؤدبانه به شما ابلاغ می‌شود. مثلاً ممکن است بگویند که عناوین مشابه عنوان مقاله شما در ژورنال به چاپ رسیده است.

این مرحله یعنی سابمیت کردن، اولین مرحله برای اقدام به گرفتن اکسپت است. البته همان‌طور که ذکر شد قبل از اقدام به سابمیت، اگر مقاله شما به زبان فارسی (یا به‌طورکلی زبانی غیر از زبان انگلیسی) باشد باید ابتدا آن‌ را به زبان انگلیسی ترجمه کنید سپس اقدام به سابمیت نمایید.

مطالب پیشنهادی :  سابمیت مقاله چقدر طول میکشد

اکسپت مقاله و فرق آن با سابمیت

اکسپت یعنی پذیرش و درحقیقت مرحله نهایی کار است. یعنی اینکه ژورنال مورد نظر مقاله شما را برای چاپ پذیرفته است. مراحل اخذ اکسپت، با سابمیت شروع می‌شود کار به این صورت است که پس از سابمیت، مقاله شما در صورت پذیرش اولیه برای اکسپت نهایی، به‌صورت کاملاً دقیق توسط داور (یا داورانی) (در برخی ژورنال‌های معتبر مانند اسکوپوس از روش پییر ریویو استفاده می‌شود) مطالعه و بررسی می‌شود که این کار زمان‌بر است (در کل فرایند داوری برای اکسپت در ژورنال‌های معتبر مانند ISI زمان‌بر است البته برخی از ژورنال‌ها در ازی دریافت مبلغی مراحل داوری و اکسپت را تسریع می‌کنند) و در صورت نداشتن ایرادات اساسی و پذیرفته شدن توسط داوران، ممکن است در چندین نوبت، برای اکسپت نهایی ایراداتی به آن تعلق گیرد که شما به‌عنوان یک محقق باید آن را اصلاح و مجدداً ارسال نمایید.

 

انجام رساله دکتری و انجام رساله دکترا با موسسه تز پی اچ دی

مطالب پیشنهادی :  سابمیت مقاله چقدر طول میکشد

انجام پایان نامه دکتری و انجام پایان نامه دکترا با موسسه پایان نامه دکتری

با همکاری تز پی اج دی سامانه برتر مشاوره رساله دکتری

تلفن تماس : 09184885900 و 09354536070

 

یک نظر بگذارید

Related Posts