انجام پایان نامه دکترا علوم اقتصادی | انجام پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اقتصادی | تلفن تماس : 09184885900 و 09354536070

انجام پایان نامه دکترا علوم اقتصادی | انجام پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اقتصادی

انجام پایان نامه دکترا علوم اقتصادی | انجام پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اقتصادی

انجام پایان نامه دکترا علوم اقتصادی | انجام پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اقتصادی :

در جهان امروز اقتصاد همه چیز را تحت شعاع خود قرار داده است.در بسیاری از مسائل اقتصاد حرف اول را میزند به جهت همین اهمیت است که گرایش هایی  در رشته های  اقتصادی وجود دارد بخش عظیمی از شئونات زندگی را به خود اختصاص داده است.فعالیت های اقتصادی مجموعه تلاش هایی است که بشر برای رفع نیازهایش از طریق بهره برداری و استفاده از منابع طبیعی در اختیارش انجام می دهد.

علم اقتصاد،علم بهترین راهاست برای بهره برداری از منابع محدود مادی ودر نتیجه بالا رفتن سطع زندگی مردم .در واقع ارائه بهترین شکل استفاده از منبع و امکانات به عهده علم اقتصاد است .

اگر در دنیای امروز بدون توجه به اصول علم اقتصاد حرکت کنیم قطعاً دچار اشتباه در مسیر تجارت در زندگی خود خواهیم شد. هر شغلی که ایجاد می‌شود باید برای صاحب شغل توجیه اقتصادی داشته باشد. در اقتصادهای کلان کشورها آشنایی با این علم صد در صد ضروری می‌باشد. علم اقتصاد با بهره‌گیری از دانش‌های ریاضی و آمار به تفسیر وضع موجود در جامعه و برنامه‌ریزی جهت کسب ثروت بیشتر می پردازد. در کشورهای پیشرفته به این علم اهمیت بسیار بالایی داده می‌شود ولی متأسفانه در کشور ما این چنین نیست.

گرایش های رشته علوم اقتصادی مقطع کارشناسی ارشد

علوم اقتصادی

 در این گرایش که به آن اقتصاد محض نیز گفته می شود، به طور اصیل به علم اقتصاد پرداخته می شود. تاکید این گرایش بر روی تئوری های اقتصادی است. بر خلاف سایر گرایش‌های رشته اقتصاد که در یک زمینه خاص تخصص پیدا می‌کنند، دانش آموختگان این گرایش یک دید کلی و کاملا نظری نسبت به علم اقتصاد پیدا می‌کنند و به این ترتیب زمینه مناسب جهت ورود به تخصص‌های مورد علاقه خود را کسب خواهند کرد.

 اقتصاد انرژی

 دانش آموختگان اقتصاد انرژی جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت نفت (نفت، گازوپتروشیمی) توانمندی‌های زیر را به دست می‌آورند:تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف اقتصاد انرژی از قبیل ساختار بازار هیدروکربورهای نفتی ومشتقات آن و سایر انرژی‌ها، قیمت گذاری، صرفه جویی، جانشینی، بازاریابی و بازرگانی بین المللی انواع مختلف انرژی، شناخت تحولات سیاسی سازمان‌ها و مجامع بین المللی مربوط به انرژی‌های مختلف، بهره گیری ازشناخت کلی مراکز مصرف، اهداف و طرز عمل مجامع بین المللی در امر توسعه وبازاریابی نفت و فرآورده‌های نفتی و تولیدات پتروشیمی، برنامه ریزی تولید و مصرف انرژی در بخش‌های مختلف اقتصادی، برنامه ریزی کلان درباره و تولید و مصرف انرژی و تعیین خط و مشی برنامه ریزی دراز مدت در سطح کشور، آشنایی با تکنولوژی موجود در جهان و بهره گیری از آن در زمینه و تولید، پالایش، توزیع، مصرف وبازاریابی انرژی.

 

 اقتصاد اسلامی

 نظام اقتصاد اسلامی عبارت است از مجموعه قواعد کلّی ارائه شده در اسلام در زمینه روش تنظیم حیات اقتصادی و حلّ مشکلات آن، در راستای تامین عدالت اجتماعی. از جمله اهداف اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نیز نیل به تحقق و شکل گیری اقتصاد کشور مبتنی بر مولفه های اسلامی است. هدف این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند مبانی و روابط حاکم براقتصاد اسلامی را در مدیریت، سیاستگزاری و برنامه ریزی اقتصادی کشور اعمال کنند، رفتارهای اقتصادی مردم را تحلیل نمایند و ضمن ارتقاء دانش اقتصاد اسلامی، توانایی فرهنگ سازی در رفتار اقتصادی مردم را بر اساس اسلام داشته باشند.

 بانکداری اسلامی

 هدف این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند مبانی و روابط حاکم بر بانکداری اسلامی را در مدیریت کلان بانکی و عملیات بانکهای تجاری اعمال کنند، رفتارهای اقتصادی مردم را به درستی تحلیل کنند و ضمن ارتقاء دانش بانکداری اسلامی، توانایی فرهنگ سازی در رفتار اقتصادی مردم را بر اساس اسلام داشته باشند.

 اقتصاد شهری

 اقتصاد شهری یکی از رشته های تخصصی اقتصاد است که در آن اقتصاد دانان سعی می کنند با استفاده از ابزارهای اقتصادی ، مسائل و مشکلات یک منطقه شهری را مورد ارزیابی قرار دهند. اقتصاد شهری، اقتصاد و جغرافیا را به یکدیگر پیوند داده و به بررسی انتخاب های جغرافیایی خانوارها و بنگاه های اقتصادی می پردازد.

 اقتصاد نفت وگاز

 رشته اقتصاد نفت و گاز به لحاظ محتوایی با رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز شباهت زیادی دارد.  این رشته را می توان به علاقمندانی که کمتر به موضوعات و مباحث حقوقی نفت و گاز علاقه دارند ولی می خواهند در زمینه مسائل نفت و گاز ادامه تحصیل دهند پیشنهاد کرد.

 

 اقتصاد محیط زیست

 این گرایش به بررسی اقتصاد منابع طبیعی، اقتصاد محیط زیست و مسائلی از قبیل: منابع تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر، منابع آب، منابع انرژی و . . . می‌پردازد. یکی از مهمترین مسائلی که در این گرایش مد نظر است، مسائل مربوط به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار است.

 اقتصاد و تجارت الکترونیک

 با توجه به توسعه روزافزون اینترنت و رایانه و سهم قابل توجه تجارت الکترونیک از تجارت جهانی اهمیت این رشته مشخص می گردد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند با استفاده از دانش اقتصاد و علوم یارانه ای و از طریق نرم افزارهای کاربردی در این زمینه به فعالیت بپردازند.

 توسعه اقتصادی و برنامه ریزی

 سر فصل‌های اصلی که در اقتصاد توسعه به آن پرداخته می‌شود عبارتند از: مطالعه و بررسی تجارب کشورهای پیشرفته در مسیر توسعه یافتگی، بررسی علل توسعه نیافتگی کشور‌های در حال توسعه، ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشرفت کشورهای در حال توسعه در مسیر توسعه یافتگی. از آنجایی‌که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در زمره کشورهای در حال توسعه طبقه‌بندی شده است، فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند نقش بسزایی از طریق ارائه راهکارهای مناسب در جهت توسعه یافتگی کشور داشته باشند.

 برنامه ریزی سیستم های اقتصادی

 هدف از برگزاری دوره کارشناسی ارشد علوم اقتصادی،‌ تربیت کارشناسانی است که بتوانند با بهره‌گیری از دانش اقتصاد، مسائل و مشکلات پیچیده اقتصادی را در سطوح کلان و بخشی و نیز سازمان‌های بزرگ اقتصادی تجزیه و تحلیل کرده‌ و راه‌حل‌ها و سیاست‌های مؤثر و متناسب را ارائه نمایند. فارغ‌التحصیلان این دوره با بهره‌گیری از تسلط بر دانش اقتصاد قادر خواهند بود:‌

به عنوان مدیر و کارشناس ارشد، در تنظیم سیاستهای اقتصادی مشارکت نموده و برای مشکلات اقتصادی کشور در سطوح مختلف تصمیم‌گیری، ارائه طریق نمایند.

به عنوان محقق به پژوهش و کسب اطلاعات مورد نیاز پرداخته و با تجزیه و تحلیل آن نقش مؤثری در تصمیم‌گیری سیاستگذاران داشته باشند.

به سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی و مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی خدمات مشاوره‌ای و مطالعاتی ارائه کنند.

انجام پایان نامه دکترا علوم اقتصادی | انجام پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اقتصادی | تلفن تماس : 09184885900 و 09354536070

انجام رساله دکتری و انجام رساله دکترا با موسسه تز پی اچ دی

انجام پایان نامه دکتری و انجام پایان نامه دکترا با موسسه پایان نامه دکتری

با همکاری تز پی اج دی سامانه برتر مشاوره رساله دکتری

تلفن تماس : 09184885900 و 09354536070

Leave A Comment

Related Posts