انجام پایان نامه برق دکتری و ارشد الکترونیک مخابرات کنترل قدرت بیوالکتریک مکاترونیک

انجام پایان نامه برق دکتری و ارشد الکترونیک مخابرات کنترل قدرت بیوالکتریک مکاترونیک

انجام پایان نامه برق دکتری و ارشد الکترونیک مخابرات کنترل قدرت بیوالکتریک مکاترونیک

انجام پایان نامه برق دکتری و ارشد الکترونیک مخابرات کنترل قدرت بیوالکتریک مکاترونیک :

اگر چه در ابتدا رشته برق با رشته مکانیک همراه بود و با نام الکترومکانیک خوانده می شد ولی خیلی زود توانست به عنوان رشته های مستقل، مطرح شود. با توجه به وسعت صنعت برق و پيشرفت زياد در رشته مهندسی برق، اين رشته خود به چند گرايش تقسيم شده است. به دليل استقبال بي نظير از رشته مهندسی برق در 30 سال اخير،افراد با استعداد به اين رشته جذب شده اند. اين به نوبه خود باعث ارتقاي سطح علمي و پژوهشي و اعتبار روز افزون دانشگاه هاي ايران در جهان شده است. مهندسی برق، دانش تحلیل و بررسی ریاضی پدیده‌هایی فیزیکی است و در ارتباط با بار الکتریکی، جریان های الکتریکی، پتانسیل الکتریکی، میدان های الکتریکی، میدان های مغناطیسی، موجهای الکترومغناطیسی، نیروی های الکتریکی، نیروی های مغناطیسی)می باشد. انجام پایان نامه برق یا انجام پایان نامه برق در مقطع ارشد و دکتری در موارد گوناگون و اغلب شامل شبیه سازی مدارات گرایشهای مربوطه در نرم افزارهای تخصصی می باشد.

گرایش های رشته مهندسی برق

گرایش الکترونیک

یکی از شاخه های مهندسی برق، الکترونیک می باشد که به بررسی حرکت الکترون ها در خلاء در مواد رسانا و یا نیمه رسانا و کاربردهای آنان می‌پردازد. یک مهندس برق الکترونیک در زمینه ساخت قطعه های الکترونیکی و کاربرد آن در مدارها، می تواند فعالیت خوبی داشته باشد.در واقع زمینه فعالیت مهندسی برق الکترونیک را می‌توان به دو شاخه اصلی “ساخت قطعه ها و کاربرد قطعات” و “طراحی های مدار الکتریکی” تقسیم کرد. روش پالس، الکترونیک ، میکروپروسسور، معماری کامپیوتر، فیزیک مدرن و فیزیک الکترونیک از جمله دروس های گرایش الکترونیک در مهندسی برق محسوب می‌شوند.

گرایش مخابرات

دیگر گرایش مهندسی برق مخابرات است که با هدف انتقال اطلاعات ایجاد شده است. این اطلاعات می‌تواند صدا، عکس یا داده‌های کامپیوتری باشد.مخابرات، در حوزه ارسال و دریافت اطلاعات از روش‌های موجی و مخابراتی فعالیت های خود را کامل می کند. گرایش مخابرات با ارائه نظریه‌ها و مبانی لازم جهت ایجاد ارتباط بین دو یا چند کاربر، انجام عملی فرایندها را به طور بهینه ممکن می‌سازد. گرایش مخابرات از دو بحث عمده یعنی سیستم ومیدان و تشکیل شده است. در بحث میدان، مهندس ها با مفاهیم میدان‌ مغناطیسی، امواج، ماکروویو، آنتن و … آشنا می‌شوند تا بتوانند بهترین وسیله را برای انتقال موجی از نقطه‌ای به نقطه دیگر پیدا کنند. در بحث سیستم، نیز مهندس ها با طراحی فلیترهای مختلف که می‌توانند موج های مزاحم شامل صدا یا پارازیت را از امواج اصلی تشخیص و آنها را از بین ببرند و تنها امواج اصلی را از آنتن دریافت کنند به فعالیت می‌پردازند.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :  انجام پایان نامه ارشد و کارشناسی ارشد با بهترین قیمت

گرایش کنترل

تعریف کلی که از برق کنترل را داریم می توانیم اینطور بگوییم که هدف این علم، کنترل متغیرهای اساسی سیستم بر مبنای برخی ملاک های مطلوب می باشد. این ملاک ها می تواند شامل زمان، مصرف سوخت،سرعت و … باشد. کنترل، در پیشرفت علوم دیگر نقش مهمی را دارد. به طور کلی می‌توان گفت مهندسی کنترل حلقه اتصال بین مهندسی برق و رشته های دیگرفنی می باشد. علاوه بر نقش مهمی که در فضاپیماها و هدایت موشک‌ها و هواپیماها، به صورت بخش اصلی و مهمی از فرآیندهای صنعتی و تولیدی نیز درآمده است. به کمک این شاخه از مهندسی برق می‌توان به عملکرد بهینه سیستم‌های پویا، بهبود کیفیت و ارزان‌تر شدن محصولات تولیدی، گسترش میزان تولید، ماشینی کردن بسیاری از عملیات تکراری و خسته‌کننده دستی و نظایر آن دست پیدا کرد. هدف سیستم کنترل ،کنترل خروجی‌ها به روش معین به کمک ورودی‌ها از طریق اجزای سیستم کنترل است که می‌تواند شامل اجزای الکتریکی، مکانیکی و شیمیایی به تناسب نوع سیستم کنترل باشد.

گرایش قدرت

مهندسی برق قدرت (Power engineering) یکی از زیر شاخه های مهم مهندسی برق است که با سیستم های قدرت به ویژه انتقال, تولید, توزیع توان الکتریکی, تبدیل انرژی الکتریکی به شکل های دیگر انرژی و تجهیزات مرتبط می شود. برق قدرت همچنین شامل راه اندازی و تعمیر و نگهداری سیستم های حرارتی برودتی و تجهیزات تولید توان الکتریکی مانند ژنراتورها و دیگر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در صنایع و یا ساختمان ها بزرگ نیز می شود. شناسایی منابع انرژی الکتریکی نیز از زیر شاخه های این گرایش می باشد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :  انجام پایان نامه | انجام پایان نامه ارشد | انجام پایان نامه دکتری

برخی نرم افزارهای کابردی برای انجام پایان نامه برق

Matlab

ﻧﺮم اﻓﺰاری ﺑﺮای ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت رﻳﺎضی در ﻣﻬﻨﺪسی برق می باشد
Transformer Design

نرم افزاری جهت طراحی ترانسفورماتورها در رشته مهندسی برق می باشد
Caddie

این نرم افزار برای طراحی و شبیه سازی بخش اتوماسیون کاربرد دارد.

PSpice

نرم افزاری معروف جهت طراحی حرفه ای مدارات الکتریکی به همراه بانک اطلاعاتکامل و جامع و قابلیت آنالیز و تحلیل و شبیه سازی مدارات الکترونیک
Hspice

نرم افزار طراحی و تست مدارات چاپی با تکنولوژی جدید و قابلیت طراحی مدارات در چند ثانیه

خدمات موسسه ایزی تز در زمینه انجام پروپوزال و پایان نامه

  • جستجو مقالات معتبر برای انتخاب موضوع پایان نامه
  • نوشتن پروپوزال ارشد مهندسی برق
  • انجام پروژه های کلاسی رشته مهندسی برق
  • انجام پایان نامه کارشناسی مهندسی برق
  • انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق
  • تحلیل آماری پایان نامه
  • نوشتن مرور ادبیات و فصل دوم (2) پایان نامه
  • انجام فصل چهار (4) پایان نامه
  • نوشتن نتیجه گیری و فصل پنجم (5) پایان نامه

انجام رساله دکتری و انجام رساله دکترا با موسسه تز پی اچ دی

انجام پایان نامه دکتری و انجام پایان نامه دکترا با موسسه پایان نامه دکتری

با همکاری تز پی اج دی سامانه برتر مشاوره رساله دکتری

تلفن تماس : 09184885900 و 09354536070

 

Leave A Comment

Related Posts